2

Å hej å hå. En av de absolut bästa grejerna med Spanien är siestan, som folk tar trots att siestan liksom inte fyller sitt syfte den här årstiden. Jag ligger på min lilla säng och siestar och lyssnar ofrivilligt på min hyresvärdinnas voodoo-musik (vet inte om det finns något som heter så, men jag kan tänka mig att voodoo-musik låter såhär). Väntar bara på att hon ska komma in i mitt rum och försöka jaga ut onda andar och skapa god energi. Hon är så himla skum men gullig. 
Mitt jobb känns ungefär som att vara med i en ganska trälig såpa då jag redan vet allt om alla stammisar och deras relationer till varandra. Igårkväll hade vi After Ski-tema på caféet, och det var ungefär så träskigt som det låter. Jag serverade öl och jägershots till fulla svenskar och norskar (ingen vettig spanjor hade lust att komma på detta obegripliga event) i skidoverall, och det var faktiskt ganska roligt. Halvtaskig arbetsmoral verkar höra till här, att dra i sig några bärs under ett arbetspass är inget man får kicken för! (Däremot om man gör en sombra istället för en nube.) Denna dag var av nyss nämnda orsaker lite seg, tex så har jag tänkt att jag ska gå och handla i fyra timmar nu men det lär inte bli av så det blir nog kiwi och bröd till middag. Vuxet och moget :-) 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0